Parship.be Review - parship: herroeping is een manier om geld af te troggelen!

Parship.be - parship: herroeping is een manier om geld af te tr

1

Review:
Spijtig genoeg deze reviews niet op voorhand gelezen omdat ze elders wel goed reviews krijgen, maar die worden dan zeker en vast gefilterd en verwijderd. Na lang twijfelen toch een abonnement genomen, omdat ik het wel duur vond en ik niet goed wist of ik hier wel zin in had. Maar door het herroepingsrecht dacht ik, ale kom hier kan ik niets mee fout doen. Ik neem gewoon een abonnement en als het niets voor mij is dan kan ik deze nog steeds herroepen en annuleren. Wat blijkt nu na 6 dagen!!!! Kreeg ik een vriendelijke mail, mijn abonnement werd direct stopgezet, maar ik kreeg wel maar een deel terug.Hun antwoord 'waardecompensatie' ik had teveel berichten uitgewisseld. Onder te veel berichten zien ze ook ijsbrekers/glimlachen/foto's vrijgeven. Ik had met amper 4 mensen berichten uitgewisseld, waar geen enkel echt serieus contact tussen zat. Nu heb ik 167,4 betaald voor niets, geen abonnement meer, maar wel geld betaald voor zogezegde contacten. Lang leve de kleine lettertjes! Parship bij iedereen die twijfelt niet doen!!!! Kost je enkel en alleen geld. Misschien dat er andere wel goed mee zijn, maar ik had dat geld wel beter weten te besteden. Het feit dat er hier zoveel klachten over staan en dat parship hier niets aan doet vind ik nog schandaliger. Deze reviews zouden eens wat beter onder loep moeten worden genomen

roos beveelt Parship.be NIET aan bij vrienden/bekenden

1 Reacties

Datum: 8 februari 2018 - 14:41

Geschreven door: Nico Teeuwen

Geachte Roos,

Graag ga ik opnieuw in op uw klacht die u op dit portaal heeft geplaatst.

Daarbij wil ik op de waardecompensatie ingaan aan de hand van de bestelprocedure.
Bij de bestelling moet een bewuste keus voor een premium-lidmaatschap met een bepaalde looptijd worden gemaakt. Ook moeten de Algemene Voorwaarden en de productgerelateerde voorwaarden worden geaccepteerd. Alle belangrijke informatie over de overeenkomst wordt direct boven de knop "Kopen" samengevat. Bovendien komt de overeenkomst pas volledig tot stand zodra geldige betalingsgegevens zijn ingevoerd.

Stap voor stap betekent dit:
Op de eerste bestelpagina heeft men de keuze tussen een premium-lidmaatschap van 6, 12 of 24 maanden. Hier heeft u uw gewenste looptijd aangeklikt.

Op de tweede pagina van de bestelling bovenaan nog eens op de looptijd van het premium-lidmaatschap gewezen. Vervolgens kon u de gewenste betaalmethode uitkiezen. Daaronder moest u door het aanvinken van een hokje de volgende tekst accepteren: "Ik heb de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en Productgerelateerde inhoud van de overeenkomst gelezen en ik stem er mee in dat PARSHIP direct met de dienstverlening begint."

Het was mogelijk op de vermelding van al deze documenten te klikken, om zich daarover te informeren. Onder Productgerelateerde inhoud van de overeenkomst was bijvoorbeeld de volgende tekst te lezen:

" Parship behoudt zich in het geval van een herroeping voor, waardecompensatie te vorderen. Daarbij wordt getoetst, hoeveel van de gegarandeerde contacten binnen de herroepingstermijn tot stand zijn gekomen. Gebaseerd op het aantal tot stand gekomen contacten wordt de hoogte van de waardecompensatie bepaald. Hierbij is de waardecompensatie begrensd op maximaal driekwart van de kosten van het premium-lidmaatschap. "

Daarnaast werd hier uitvoerig op de contactgarantie gewezen en werd uitgelegd hoe de contactgarantie wordt toegepast bij de looptijd die u bij uw bestelling heeft gekozen.
Door op "dienstverlening begint" in de bovenstaande zin te klikken was deze tekst te lezen:

"Ik wil nu beginnen met het zoeken van een partner via PARSHIP. Ik wens, dat PARSHIP voor afloop van de herroepingstermijn met het uitvoeren van de overeengekomen dienstverlening begint. Ik ben ervan op de hoogte, dat ik in het geval van herroeping een waardecompensatie dien te voldoen. "

Vervolgens kon u na het kiezen van haar betalingsmethode kiezen of u uw betaling in één keer of in termijnen wilde betalen. In de tekst met de uitleg voor uw keus werd nog eens het totaalbedrag en de totale looptijd van het gekozen lidmaatschap herhaald, direct boven de knop “Kopen” waarmee u uw bestelling heeft bevestigd.

Tenslotte hebben wij nadat u uw bestelling heeft bevestigd, in de e-mail met de bevestiging van uw bestelling nog eens over de gekozen looptijd, de totaalprijs en de waardecompensatie geïnformeerd.

Aangezien u de diensten van PARSHIP heeft gebruikt, hebben wij de van toepassing zijnde waardecompensatie berekend op basis van de door u gelegde contacten en de vergelijking van die contacten met het aantal gegarandeerde contacten. Hierbij geldt dat pas een contact met een ander ontstaat, zodra men met dit lid een postvak deelt. Dit is bijvoorbeeld het geval nadat men een glimlach aan iemand stuurt, en deze persoon met een persoonlijk bericht heeft geantwoord.

Om precies te zijn betekent dit, dat ieder vrij geformuleerd antwoord op een bericht van het premium-lid als een tot stand gekomen contact geldt, zodra men dit antwoord heeft gelezen. Tot de berichten worden alle vormen van communicatie gerekend, zoals bijvoorbeeld vrij geformuleerde berichten, glimlachen, ijsbrekers, enz..

De berekening van de waardecompensatie is geheel conform met de Europese regelgeving voor de herroeping bij de aankoop van een dienstverlening op afstand. Wij zien niet af van de waardecompensatie.


Met vriendelijke groeten,

Nico Teeuwen
Parship WebCare

Reageer op deze review

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers

Stuur mij een e-mail bij nieuwe reacties op deze review